Általános Szerződési Feltételek

ÁSZF

Meseház a falu szélén - Mátranovák

1.Bevezetés, általános rendelkezések

1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: "ÁSZF") dokumentum azokra a szolgáltatásokra vonatkozik, amelyeket a Meseház a falu szélén – magánszálláshely, melynek üzemeltetője: Tabányi Hajnalka Etelka (továbbiakban: "Szolgáltató") nyújt az ügyfeleinek, ajánlatkérőinek, érdeklődőinek, fogyasztóinak (a továbbiakban együttesen: "Ügyfél" vagy "Vendég").

-Az ÁSZF mindenkor hatályos szövege elérhető www.mesehaz-a-falu-szelen.hu oldalon, illetve a https://www.mesehaz-a-falu-szelen.hu/aszf/ linkről közvetlenül is kinyomtatható.

Jelen ÁSZF kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre és nem minősül írásbeli szerződésnek. Az ÁSZF magyar nyelvű, magatartási kódexre nem utal.

A jelen ÁSZF által nem szabályozott kérdésekre a magyar jog irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre ("Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvényre, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre.

Az ÁSZF 2023.02.28. napjától hatályos és visszavonásig érvényes. A Szolgáltató bármikor jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, a módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 30 nappal a weboldalán közzéteszi.

Az Ügyfél a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalon történő regisztrációval, illetve a weboldal regisztráció nélküli puszta használatával, és az elfogadás gomb megjelölésével fogadja el a jelen ÁSZF-et.

Felek a közöttük felmerülő vitás kérdéseket elsősorban békés tárgyalás útján kísérlik meg rendezni. A tárgyalás eredménytelensége esetén amennyiben az Ügyfél fogyasztó, úgy a fogyasztóval szemben a jelen ÁSZF-ből eredő vitás ügyekben a fogyasztó belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. Egyéb ügyekben a Budai Központi Kerületi Bíróság, illetve a Budapesti Törvényszék illetékességét kötik ki Felek értékhatártól függően.

A Szolgáltató adatai

A szolgáltató neve: Tabányi Hajnalka Etelka

A szolgáltató székhelye: 2234 Maglód, Zrínyi u. 1/2/1

A szolgáltató telephelye: 3143 Mátranovák, Kispatak köz 3.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: mesehazafaluszelen@gmail.com

Panaszügyintézés helye: 2234 Maglód, Zrínyi u. 1/2/1

Adószáma: 69511644-1-33

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Mátraterenyei Közös Önkormányzati Hivatal

Telefon: +36-30-313-23-26

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Webnode AG, Badenerstrasse 47, 8004 Zurich, Switzerland, info@webnode.com

  • Meghatározások:
  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
  • Szolgáltatás: a www.mesehaz-a-falu-szelen.hu weboldalon igénybe vehető szolgáltatás, azaz szállásfoglalás.
  • Szolgáltató: www.mesehaz-a-falu-szelen.hu weboldal szolgáltatója.
  • Ügyfél vagy Vendég: a www.mesehaz-a-falu-szelen.hu weboldal látogatója, a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybe vevője.
  • A szolgáltatások igénybevétele
  • A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
  • Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést. (A Szolgáltató és a Vendég a továbbiakban:" Felek").
  • Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: "Közvetítő") adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
  • Online foglalás
  • Az Ügyfél a weboldalon történő szobafoglalás leadásával jelenti ki, hogy jelen ÁSZF, és a Szolgáltató "Adatvédelmi tájékoztató" -jának feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
  • A foglalás menete:

A foglalás a www.mesehaz-a-falu-szelen.hu weboldalon történik a foglalás menüpont alatt. Az itt található naptár segít a szabad időpontok megtekintésében, és kiválasztásában.

Ezután az űrlap kitöltésével és az ÁSZF elfogadásával, majd a "Foglalj most" gomb megnyomásával történik.

A foglalás az előleg kifizetésével véglegesül.

  • Az Ügyfél a foglalás során köteles a saját, valós adatait megadni. A foglalás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben az Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  • Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen vagy hibásan megadott adatokból eredő hibás teljesítésért, hibáért felelősség nem terheli.
  • A szálláshely szolgáltatás igénybevételéről szóló szerződés határozott időtartamra szól. Amennyiben az Ügyfél a meghatározott időtartam lejárta előtt a távozás szándékával elhagyja a szállást, a Szolgáltató jogosult a szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szálláshelyet Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
  • A szálláshely szolgáltatás igénybevételének Ügyfél által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
  • Az igénybe vehető szolgáltatások, árak

· A weboldalon történő rendelés folyamatának leírása. (Felhasználó megkezdi a foglalást, először a nevét, emailcímét és telefonszámát adja meg, ezután a bejelentkezés és kijelentkezés idejét köteles megadni. Ezt követően az ÁSZF megismerése, és elfogadása után a "Foglalj most" gombra kattintva tudja elküldeni a foglalását.

  • A weboldalon a Szolgáltató részletesen feltünteti az elérhető szolgáltatásokat és fotót jelenít meg. A weboldalon megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalon megjelenő kép és a szoba valóságban megjelenő különbözősége miatt.
  • Az Ügyfél a weboldalon átutalással fizethet. A megrendelt szolgáltatások előleg-ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Szobafoglalás érvényesítéséhez a foglalási igazolásban meghatározott előleget kell az Ügyfélnek a Szolgáltató felé 3 napon belül átutalnia. Számlatulajdonos neve: Tabányi Hajnalka Etelka, Számlavezető bank neve: OTP Bank Zrt. Bankszámlaszám: 11773425-04993906.
  • Az Ügyfél az online elküldött foglalással tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
  • Adatbeviteli hibák javítása: az Ügyfél a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  • Felhasználó e-mail-ben a foglalás elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó foglalásának elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Ügyfélhez nem érkezik meg, az Ügyfél az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A foglalás és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Ügyfélhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert az Ügyfél rossz e-mail címet adott meg a foglalás során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
  • A szálláshelyen történő fizetés történhet készpénzben, vagy utalással.
  • Az aktuális csomagárak/árak a weboldalon az www.mesehaz-a-falu-szelen.hu/arak/ találhatók.
  • A Szolgáltató a meghirdetett árait bármikor szabadon változtathatja.
  • Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.

  • A szolgáltatások igénybevétele
  • Az Ügyfél a szálláshelyet az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).
  • Amennyiben 10:30-ig az Ügyfél nem hagyja el a szobát, úgy automatikusan szobafelár kerül felszámolásra, melynek mértéke 11:00 óráig 2500 Ft, 12:00 óráig 5000 Ft. Ettől eltérni csak előre egyeztetés esetén lehet.
  • Felmondás
  • A jelen ÁSZF elfogadásával a fogyasztónak minősülő felhasználó kifejezetten tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben rögzített felmondási jog a rendelet 29. § (1) bekezdésének l) pontjára tekintettel a fogyasztót nem illeti meg, tekintettel arra, hogy a szállásnyújtásra irányuló szerződés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, a szerződésben meghatározott teljesítési határnap vagy határidő van kikötve.

  • Lemondás
  • Amennyiben a Szolgáltató a visszaigazolásában másképp nem rendelkezik, a szállás-szolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezési napot megelőző 30 napon helyi idő szerint 12:00 óráig van lehetőség.
  • 30-15 napon belüli lemondás esetén 1 éjszakányi fájdalomdíj kerül felszámolásra.
  • Két héten belüli lemondás esetén csak átfoglalásra van lehetőség.
  • Ha az Ügyfél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel nem biztosította, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatást megtagadni.
  • Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 17:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább egy napi szállás-szolgáltatási díjat kötbérként érvényesíti. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 14:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
  • Háziállatok
  • Háziállatot szigorúan tilos a szálláshelyre hozni. Amennyiben a Vendég a Szolgáltató tudta nélkül mégis háziállatot hoz a szálláshelyre, úgy a 50.000 Ft egyszeri mélytakarítási díjat köteles fizetni a Szolgáltató részére, valamint a szálláshely azonnali elhagyására kötelezhető.
  • Háziállatot a Vendéhez érkező látogatónak is tilos a szálláshelyre hoznia, ellenkező esetben a 10.1 -ben leírtak érvényesek.
  • Amennyiben a háziállat kárt is tesz a Szálláshelyen, úgy a Vendéget kártérítési kötelezettség terheli.
  • A szerződés teljesítésének visszautasítása
  • A Szolgáltató jogosult a szálláshely-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
  • a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt,
  • a Vendég a Szolgáltató biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít,
  • a Vendég fertőző betegségben szenved,
  • a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
  • Vis maior
  • Amennyiben a felek közötti Szerződés "vis major" okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
  • Vis maior (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), esetén a fél menetsül a Szerződésből eredő kötelezettségei alól, mindaddig, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. Felek minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
  • Vis maior esetén a Vendéget a visszamondott szolgáltatással egyenértékű, új előre egyezetetett időpontban teljesülő szolgáltatás illeti meg, amennyiben másik szálláshelyet nem tud biztosítani a Szolgáltató.

  • Felelősség
  • A Vendég mindazon károkért felelős, melyeket a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő érdekkörébe tartozó más személyek a Szolgáltatónak vagy harmadik személynek okoznak. E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult a kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól jogosult igényelni.
  • A szobákat és a Szolgáltató közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
  • Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállásra magával vitt.
  • A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni és a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
  • A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
  • A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
  • A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szálláshelyen, és minden szükséges adatot a szálláshely rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
  • Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
  • Kártérítés mértéke maximum a Szerződés szerinti szállás ár összegének az 100 %, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
  • Hibás teljesítés, kellékszavatosság
  • A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
  • Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
  • Az Ügyfél választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
  • Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  • Az Ügyfél a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  • A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az Ügyfél által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  • Szavatosság igény
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  • A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
  • A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  • Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  • A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  • A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 30 napon belül elvégezze.
  • Panaszkezelés
  • A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést/foglalást megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
  • Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja az Ügyfélnek.
  • Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  • Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: https://jarasinfo.gov.hu
  • A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
  • Felárak
  • A ház elsődleges fűtése kályhával történik
  • Található a házban egy svédpanel mely fűtésre alkalmas, de ez csak fűtés rásegítésre szolgál
  • A Svédpanel használata többletköltséggel járhat
  • A többletköltség megállapítása villamos energia fogyasztás alapján kerül megállapításra
  • A felár 30 kw/nap -ot meghaladó fogyasztás esetén 2000 Ft/nap. 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 Név: Mátyus Mariann E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 Név: Dr. Bodnár József E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451775 Fax száma: (66) 324-976 Név: Dr. Bagdi László E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Név: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Név: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Név: Kirst László E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Név: Horváth László E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax száma: (52) 500-720 Név: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Név: Pintérné Dobó Tünde E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Név: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Név: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 Fax száma: (1)-269-0703 Név: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Név: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 311-750 Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Név: Mátyás Tibor E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Név: Dr. Kövesdi Zoltán E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008 Fax száma: (88) 412-150 Név: Dr. Óvári László E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 Név: dr. Koczka Csaba E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

  • A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
  • Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
  • A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://ec.europa.eu/odr
  • Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
  • Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:  az eljáró bíróságot;  a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;  az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;  azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;  a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet. A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

  • Vegyes rendelkezések

  • A Vendég jogosult a lefoglalt szoba, valamint a Szolgáltató azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
  • A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
  • A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
  • A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a szálláshelyen.
  • A Vendégek gépjárművei díjmentesen parkolhatnak a fedetlen és nem őrzött parkolónkban. A Szolgáltató területére minden vendég saját felelősségre hajt be és parkol. A gépjárművekben okozott kárért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal.
  • A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége maximum 20 km/óra.
  • A szálláshely területén lévő eszközöket, berendezéseket a Vendég kizárólag saját felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
  • A nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a Szolgáltató hotelje nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a Szolgáltató zárt helyiségeiben (beleértve a szobákat is), közösségi területein, valamint a szállodához tartozó teljes nyílt területen (beleértve a teraszokat, erkélyeket, parkolót stb. is) tilos a dohányzás - kivéve az arra kijelölt helyeken. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a Szolgáltató elhelyezte. A Szolgáltató alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a Szolgáltató területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A Vendégek, illetve a Szolgáltató területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a Szolgáltató területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a Szolgáltató üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
  • Tűz esetén a Vendég köteles a recepciót haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a Szolgáltató közös rendeltetésű tereit az ott elhelyezett tájékoztató szerint a lehető leghamarabb elhagyni. Tűz esetén a lift használata tilos.
  • Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  • Amennyiben az ÁSZF valamely rendelkezése részben vagy egészben érvénytelen, vagy nem végrehajtható, vagy azzá válik, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét, vagy végrehajthatóságát. Valamennyi érvénytelen, vagy végrehajthatatlan rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amely az érvénytelen, vagy végrehajthatatlan rendelkezés üzleti és jogi tartalmához a lehető legközelebb áll.
  • Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
  • A Szolgáltató adatvédelmi szabályzata elérhető a következő oldalon: www.mesehaz-a-falu-szelen.hu/foglalas/